Utazók - Passengers

Utazók - Passengers
2016-ban jelent meg a mozikban az Utazók – angol címén Passengers –, amely az Imdb oldalán hét csillagot kapott a tízből. Én is megnéztem ezt a filmet, és bár voltak előítéleteim vele kapcsolatban, az előzetese felkeltette az érdeklődésemet. Így utólag elmondhatom, hogy a megnézése nagyon jó döntésnek bizonyult.
A film alaptörténete már jól ismert, számos könyv és film dolgozza fel ezt a témát, miszerint a Föld túlnépesedett, ezért gyarmatbolygókra küldenek embereket, hogy új életet kezdjenek. 5000 ember utazik az Avalon űrhajón, többek között a két főszereplő Jim (Chris Pratt) és Aurora (Jennifer Lawrence). Sorozatos meghibásodások következtében a rendszer felkelti Jimet a hibernációból, aki így 90 évvel érkezés előtt ébredt. Egy évvel később Aurora is felébred, bár az ő esetében már mások a körülmények. A két főhős egymásra talál, ám kapcsolatuk korántsem felhőtlen, de össze kell tartaniuk, hogy rendbe hozzák a hajón esett károkat, különben mások élete is veszélybe kerülhet. Az sem könnyíti meg a dolgukat, hogy fel kell dolgozniuk a tényt, hogy ők nem fognak soha megérkezni az új bolygóra (hiszen 90 éve rengeteg idő), ezért őrülten próbálnak megoldást keresni, de vajon sikerül nekik?
Meglepett a film, nem azt kaptam, amire számítottam, pozitívan csalódtam. A szerelmi szál nem elcsépelt, nagyon is különleges a furcsa helyzetnek köszönhetően. Ráadásul remek összhangban van a bonyodalommal, egyik szál sem szorul háttérbe. A feszültéséget tovább fokozza a két szereplő közötti konfliktus, ami félő, hogy befolyásolja a küldetésük sikerességét, ezzel kétséget ébreszt a nézőben. Komoly lélektani folyamatok játszódnak le Jimben és Aurorában, melynek súlyát remekül érzékelteti a film. A végkifejlettel is elégedett vagyok, talán amiatt tetszett nekem igazán, de ezt itt most úgysem fogom elárulni nektek. A látványvilág elképesztő, csodásak a felvételek, az utómunkálatok rendkívül precízek.
Alapvetően romantikus akciófilmnek mondanám, ahol a szerelmi szál a hangsúlyosabb. Én nagyon érdekesnek találtam, a történet szépen felépített, a színészi játék pedig kifogástalan. Ha tehetitek, mindenképpen nézzétek meg, főleg, ha kedvelitek a science fiction és a romantikus filmeket.





https://www.youtube.com/watch?v=MZnZ4qNMpf8

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minden egy esküvővel kezdődik, majd minden egy esküvővel zárul...

Könyv a csodákról - Tökéletlen szentek

Olvasás 24 órán keresztül? - Readathon élménybeszámoló