Bookstagram tanácsok



Már készült korábban egy bejegyzés magáról a bookstagramról, amiben arról is írtam, hogy miért szeretem csinálni, mik az előnyei. Ha esetleg valaki kedvet kapott hozzá, gondoltam adnék pár tanácsot, melyek hasznosak lehetnek, egy könyves instagram oldal elindításakor. 

1.  Magukról a képekről📷

Elsősorban természetesen a könyvekről készített képek számítanak. Fontos a minőség, fotózzatok olyan fényképezőgéppel vagy telefonnal, amivel tiszta, éles kép készíthető.
Legyetek igényesek, töltsetek el annyi időt a kompozíciók összeállításával, amennyi szükséges, nem árt előre átgondolni, milyen hatást akartok elérni.
Fontos a háttér, ha törekedni akartok az egységre, válasszatok ugyanolyan háttért az összes képnek, de ha inkább a változatosságot díjazzátok, akkor is ügyeljetek a rendezett, tiszta háttérre,
Fotózás után én mindig végzek utómunkálatokat a képeken, általában kétféle szerkesztőt használok, a PS Express-t és a PicsArt-ot. Ezekkel nagy mennyiségben javítható a képek színvilága, összhatása, plusz effektek alkalmazásával érdekesebbé tehetitek a fotókat, de nem szabad túlzásba vinni, hiszen a természetességre is törekedni kell.


Szerkesztés előtt
Szerkesztés után

Érdemes egységes feed  kialakítására törekedni, amit a már említett egynemű háttér megválasztásával is el lehet érni, emellett nem árt választani a minimalista vagy a bonyolultabb stílus között. Persze néha jó eltérni a megszokottól, kipróbálni valami mást, így az eltérés a feed-től vagy annak megváltoztatása nem probléma.
Elengedhetetlen az egyediség, a kreativitás. Mutasd meg a saját stílusodat, elvégre ez az egyik célja a bookstagramnak. Ötletet lehet meríteni mások képeiből, de a lényeg, hogy te is inspirálhass másokat.


Minimalista
Bonyolult


2.  Véleménynyilvánítás💭

Szerintem sokan kevés hangsúlyt fektetnek arra, hogy mit írnak egy-egy kép alá. Vannak, akik nem is írnak semmit, vagy csak egy-két szót, viszont én jobban szeretem, amikor valaki leírja a véleményét az adott könyvről, ami a képen látható.

3.  Nyitottság😛

Mivel számos tagja van a bookstagram közösségnek, fontos, hogy nyitott legyél a többiek felé. Minél több emberrel ismerkedsz az oldal által, annál jobban fogod élvezni az egészet. A gyakori könyves kihívásokon is érdemes részt venni, hiszen általuk közelebb kerülhet hozzád a többi bookstagrammer és a követőid is jobban megismerhetnek. Az instagram story-k számos lehetőségét kihasználva, nagyon egyszerű beszélgetést indítani. Kezdeményezz a követőid felé, légy érdeklődő, és ezáltal egyre több emberhez jut majd el az oldalad.

4.  A hobbi szeretete💛

Nem a követők és a like-ok száma a mérvadó.  Egy ilyen oldalt nem azzal a céllal kell elkezdeni, hogy minél több ember kövessen be, hanem azért, hogy egy olyan közösség tagjává válj, amelyben sok hozzád hasonló ember tevékenykedik, akikkel osztozhatsz az olvasás szeretetében.



5.  Büszkeség😍

Ne félj felvállalni, hogy olvasó vagy! Ez nem olyan dolog, amit szégyellni kell, hiába mondják sokan, hogy az olvasás nem „menő”. Légy büszke arra, hogy olvasol!


Remélem tudtam segíteni annak, aki most kezdett el a bookstagrammal foglalkozni, és a tanácsaim hasznosnak bizonyultak. 💗

Megjegyzések

  1. Még anno éppen akkor került ki ez a posztod, amikor én kezdtem a bookstagrammerkedést, és emlékszem, több tanácsodat is megfogadtam. :)
    Elsősorban a kihívásos részért vagyok hálás, ha te nem írod ezt le, nem ugrom bele rögtön a mélyvízbe és szállok be az utolsó előtti pillanatban a The Reading Rush kihívásba (amit végül sikeresen zártam). Ez egy olyan pozitív élmény volt, ami a mai napig ad nekem energiát ehhez a hobbihoz.

    Szóval szuper poszt lett, még több ilyet! ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hihetetlenül jó ezt olvasni, örülök, hogy tudtam neked segíteni, csak így tovább😍

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minden egy esküvővel kezdődik, majd minden egy esküvővel zárul...

Könyv a csodákról - Tökéletlen szentek

Olvasás 24 órán keresztül? - Readathon élménybeszámoló