Sorozatajánló - 5 kedvenc



Az olvasás mellett nagyon szeretem a filmeket és a sorozatokat is, és a blogon olvashattatok már tőlem filmajánlót, kritikát, ám ebben a bejegyzésben a sorozatoké a főszerep. Bemutatom nektek az 5 kedvenc sorozatomat. 🙌


         1. Avatar – Aang legendája 🌟


 Ezt a sorozatot nagyon szerettem gyermekkoromban, amikor rendszeresen lehetett nézni a nickelodeonon esténként, így számomra nagyon kedves emlékek jutnak eszembe róla. Pár évvel azonban újra elővettem ezt a mesét, és meglepődtem, hogy mennyi minden lapul meg a felszín alatt. Sokkal többről szól, mint egy egyszerű kalandsorozat kisiskolásoknak.
Egy olyan világban játszódik, ahol léteznek különleges képességekkel megáldott emberek, idomárok, s minden elemnek vannak idomárjai: víz, föld, tűz, levegő.  Főszereplőnk Aang, aki avatarként egyedülálló módon mind a négy elem idomítására képes. Az ő feladata helyreállítani a rendet, közvetíteni a spirituális és anyagi világ között, valamint megoldani a konfliktusokat, s véget vetni a háborúnak, amit a Tűz Ura indított el.
Lebilincselő történet.

          2. The Originals 🔥


Ékes példája a vámpíros sorozatoknak, ám valahogy ez engem jobban megfogott, mint bármelyik másik. A Vámpírnaplók kiegészítőjeként jelent meg, és nagyot tarolt az eredeti sorozat rajongói körében, és sikeresen megszerettette ezt a műfajt másokkal is. Roppant izgalmas, olykor brutális, akciódús, drámai, fantasy elemekkel teli története magával ragadta a nézőket.
New Orleans-ban játszódik a sorozat, ahol megismerkedünk címszereplőinkkel, a történelem első vámpírjaival, a Mikaelson család tagjaival. Közülük a legismertebb alak Klaus Mikaelson (Joseph Morgan), aki nem mindennapi vámpír lévén állandóan zűrös ügyekbe keveredik.

          3. Riverdale 🔍


A Netflix sorozata 2017-ben robbant be a köztudatba, s azóta is nagyon sikeres. Végtelenül izgalmas tini krimi, dráma, tele szerelmi konfliktusokkal, bűntényekkel,  politikai cselszövéssel.
Riverdale egy kisváros, ahol egy nap minden megváltozik egy fiatal gimnazista fiú halálával. Az eset azonban korántsem olyan egyszerű, s kiderül, hogy több ember is érintett az ügyben, mint azt sejtettük. Főszereplőink együttesen kezdenek a nyomozásba - olykor életüket is kockára téve -, miközben életre szóló barátságok, szerelmi kapcsolatok bontakoznak ki a karakterek között.

          4. Trónok harca 👑


A hatalmas népszerűségnek örvendő sorozat George R. R. Martin könyvsorozata alapján készült, ám az idő előrehaladtával jócskán elszakadt az eredeti történettől. Ez abban is megmutatkozik, hogy a sorozat ebben az évben véget ért, azonban az író a könyvsorozatot még nem fejezte be. Annyi mindent hallottam a Trónok harcáról, hogy én sem bírtam ellenállni neki, a körülöttem lévők nyomására én is belekukkantottam, így utólag elmondhatom, hogy ez remek döntésnek bizonyult, hiszen teljesen magába szippantott.
A sorozat egy kitalált világban játszódik, Westerosban, azaz a Hét Királyságban. A cselekmény többnyire politikai harcokra, csalásokra épül, amely lassan felemészti az itt élő embereket. A konfliktusok és a külső fenyegetés – ami egy titokzatos, és rettegett sereget jelent – soha nem látott pusztítást eredményez. És mindvégig ott lebeg a kérdés: végül ki szerzi meg a Vastrónt, ki lesz a végső uralkodó?

         5. Így jártam anyátokkal 👪


Nehezen döntöttem, hogy a Jóbarátok vagy az Így jártam anyátokkal kerüljön fel a listára, ám végül az Így jártam anyátokkal mellett döntöttem. Valahogy a sorozat felépítése jobban elnyerte a tetszésemet, mert egy fő történeti szál köré szerveződött a cselekmény, és így az folyamatosan haladt előre, mindig közelebb juttatva a nézőt a végkifejlethez. Egy tipikus szitkom, amely fontos leckéket tanít az életről, így elsősorban a fiatalabb korosztálynak ajánlom a figyelmébe (én is gimis elsőéves koromban néztem).
Főszereplőnk Ted, aki elkezd mesélni egy történetet a gyerekeinek, ami édesanyjukkal való megismerkedéséről szól. Évekkel a találkozásuk kezdődik a sorozat, s mi magunk is részletesen végig követhetjük Ted és barátai kalandjait, miközben mindenki arra vár, hogy megtudja, ki lett a befutó.

Remélem, sikerült meghoznom valamelyikhez a kedveteket, jó sorozatozást mindenkinek! 😘

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minden egy esküvővel kezdődik, majd minden egy esküvővel zárul...

Könyv a csodákról - Tökéletlen szentek

Olvasás 24 órán keresztül? - Readathon élménybeszámoló