Kedvenc kötelező olvasmányaim



A diákoknak szinte kivétel nélkül negatív gondolatok jutnak eszükbe, amint meghallják a kötelező olvasmányok szót. Általános iskolásként én magam sem szerettem ezeket a könyveket, és bevallom, nem igazán értek egyet ezzel a módszerrel, hiszen egyik gyerek sem fogja megszeretni az olvasást ily módon, főleg, hogy már az ellenszenvet ébreszt bennük, hogy kötelező. Aki szeret olvasni, az pedig magától is olvas. Ennek ellenére idősebb koromban találkoztam néhány olyan művel, ami szerepel az iskolai követelmények között, és érdekesnek, izgalmasnak és gondolatébresztőnek találtam. Ráadásul újra a kezembe vettem néhány olyan általános iskolás kötelezőt, amit akkor egyáltalán nem értékeltem, érettebb fejjel olvasva viszont nagyon megszerettem. 😊

      1. Móra Ferenc: A pál utcai fiúk


Szerintem sokak nagy kedvence ez a történet, így nem meglepő, hogy az én listámon is helyet kapott. Szívszorító könyv a barátságról, küzdőszellemről, olvasás közben pedig újból átélhetjük a gyermekkor szépségeit. A végét megkönnyeztem, annyira meghatónak találtam.

      2. Felix Salten: Bambi


Hihetetlenül kedves történet egy őzgidáról, akinek nyomon követhetjük életét, minden egyes megpróbáltatásával együtt. Mélyebb tartalmaként rávilágít az embernek az állatokkal, természettel való kapcsolatára, annak hibáira. Olvasás közben átértékelődik ez a viszony, s az állatok szemszögéből nézve megkérdőjelezhetővé válik az ember felsőbbrendűsége.

      3. Fekete István: Vuk


Fekete István az egyik kedvenc íróim közé tartozik, ez pedig egyértelműen a Vuk című regényének és az iskolai követelménynek köszönhető. A mai napig bármikor szívesen olvasgatok bele ebbe a könyvbe, meseszerű jellege már kisiskolás koromban elvarázsolt.

      4. Gárdonyi Géza: Egri csillagok


Egészen furcsa, hogy bár elég fiatalon, 11 évesen, olvastam ezt a művet, mégis nagy hatással volt rám. Azért gondolom furcsának, mert ennek a korosztálynak a többsége élvezhetetlennek tartja a történetet, többek között a régies megfogalmazás és nyelvhasználat miatt, amit igazából meg is tudok érteni. Ennek ellenére engem magával ragadott a könyv. Megérintett a háború borzalmainak hiteles bemutatása, mindeközben roppant izgalmasnak találtam a csatajeleneteket, együtt izgultam a főszereplőkkel és szurkoltam Bornemissza Gergely jellegzetes karakterének, hogy megtalálja a végső megoldást, meghozva ezzel Eger számára a békét és a dicsőséget.

      5. Móricz Zsigmond: Légy jó mindhalálig


A regényről elég megosztó a fiatalok véleménye, én pedig azoknak a táborát erősítem, akik úgy gondolják, hogy ez a kötet megérdemelten került fel a kötelező olvasmányok listájára. Fontos gondolatokat közvetít a szabad akarat kinyilvánításáról, az egyén önmegvalósításáról és a felnőtté válás rögös útjáról, s az azzal járó nehéz döntések meghozataláról.

       6. Kosztolányi Dezső: Édes Anna


Egy igazi szépirodalmi mű, mely vitathatatlanul az egyik legértékesebb darabja a magyar irodalomnak. Kosztolányi Dezső munkássága, írói stílusa figyelemre méltó, tehetségének első számú bizonyítéka ez a regény, amely a 20. század eleji Magyarországán élő cselédek sivár életét dolgozza fel, Édes Anna sorsán bemutatva.

      7. Karinthy Frigyes: Tanár úr kérem


Szerintem a kötelezők közül ez a leghumorosabb és témájából adódóan ez áll a legközelebb a diáksághoz, így nem is igazán értem, hogy miért nem szerepel minden iskolában az olvasmányok listáján. Felnőttként is ugyanolyan szórakoztató, hiszen általa felidézhetjük a diákélet különlegességeit.

Ezek tehát a kedvenc kötelező olvasmányaim, remélem kedvet kaptatok pár régi klasszikus újraolvasásához, vagy csak sikerült felidéznem pár kedvenc emléket egy-egy kellemes iskolai regényről.💗

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minden egy esküvővel kezdődik, majd minden egy esküvővel zárul...

Könyv a csodákról - Tökéletlen szentek

Olvasás 24 órán keresztül? - Readathon élménybeszámoló