Életem meghatározó könyvei

 


Az olvasásban az a csodálatos, hogy minden ember meg tudja találni azt a könyvet, ami nagy hatással van rá. Sokfélék vagyunk, sokféle történet létezik, ezért természetesen számos olyan regénnyel találkozunk, amelyek mintha megszólítanának minket, és persze olyanokkal is, amelyek nem okoznak maradandó élményt. Ebben a bejegyzésben megpróbálom összegyűjteni azokat az olvasási élményeimet, amik eddigi életemben a legmeghatározóbbak voltak.

1. Jojo Moyes: Mielőtt megismertelek

Jojo Moyes a kedvenc szerzőim közé tartozik és ez volt az első könyv, amit tőle olvastam, emiatt szerettem meg a stílusát. Olyan érzelmeket váltott ki belőlem a történet, amilyeneket azelőtt nem is tapasztaltam, együtt sírtam és nevettem a karakterekkel, egyszerre törtem össze és lettem egész általa.


2. W. Bruce Cameron: Egy kutya négy élete

Az összes eddig elolvasott könyv közül ezen sírtam a legtöbbet. A cselekmény közben többször is könnyek szöktek a szemembe, de a végkifejlet olyan erősen megérintett, hogy még másnap is a hatása alatt voltam.


3. Suzanne Collins: Éhezők Viadala

A trilógia azért nagyon különleges számomra, mert ezelőtt nem olvastam disztópiás regényt, és annyira belemerültem a könyv világába, hogy hihetetlenül gyorsan elolvastam. Teljesen magába szippantott, ez pedig olyan nagy élmény volt, amit nem éltem át más könyvvel azelőtt.


4. Molnár Ferenc: Pál utcai fiúk

Az első szépirodalmi mű, amit olvastam. Általános iskolában volt kötelező olvasmány, és miközben a legtöbb diák grimaszolva ült neki az olvasásnak, engem elvarázsolt ez a könyv. Mióta megtanultam olvasni, azóta könyvmolynak tekintem magam, de a Pál utcai fiúk tette szenvedélyemmé az irodalmat.


5. Leiner Laura: A Szent Johanna Gimi

Ennek a sorozatnak köszönhetem, hogy a mindennapi életem részévé vált az olvasás. Az imént említettem, hogy első osztályos korom óta imádok olvasni, de a Szent Johanna Gimi után kezdtem el falni a könyveket.



6. Colleen Hoover: Hopeless

Amellett, hogy ez volt az első young adult regény, amit a kezembe vettem, a Hopeless egy olvasási válságom végét is jelentette. Egy osztálytársam ajánlására olvastam el, és előtte magamhoz képest elég hosszú idő telt el anélkül, hogy kinyitottam volna egy könyvet is, Colleen Hoover viszont kirángatott ebből, és egyébként azóta is az egyik kedvenc íróim egyike.


7. Hyeonseo Lee: A lány hét névvel

Mielőtt elhatároztam, hogy elolvasom ezt a könyvet, nem sok ismerettel rendelkeztem Észak-Koreáról. Ráadásul ezelőtt nem volt dolgom sem ismeretterjesztő, sem életrajzi történettel, A lány hét névvel pedig felnyitotta a szeme, hogy mennyiféle könyv létezik, valamint rengeteg információt tudhattam meg a diktatúrák működéséről, ami  nagy hatással volt a gondolkodásomra és látásmódomra.


8. Agatha Christie: Gyilkosság az Orient expresszen

Az első regény, amit az írónőtől olvastam, és kimondhatatlanul hálás vagyok azért, hogy hozzám került ez a kötet, mert enélkül nem szerettem volna bele Agatha stílusába és könyveibe. Évek óta rendszeresen olvasom krimijeit, amiket képtelenség megunni.


9. Pierce Brown: Vörös lázadás sorozat

A sci-fi sorozatnak köszönhető, hogy megszerettem ezt a műfajt. Izgalmas, pörgős történet, amit imádtam olvasni, mert egy teljesen másik világba repített. Végtelenül csavaros, a szereplők pedig igazán a szívemhez nőttek, a mai napig az egyik kedvenc könyvsorozatom.


10. J. K. Rowling: Harry Potter

A nagy népszerűségnek örvendő Harry Potter sem hiányozhat erről a listáról. Számomra azonban ez az olvasási élmény nem is a történet miatt ennyire különleges (mivel én már több alkalommal láttam a filmeket, mielőtt hozzájutottam a könyvekhez), hanem azért, mert ez volt az első komolyabb angol nyelvű olvasmányom, amit nagyon élveztem.


    Ezeken a könyveken kívül még rengeteg olyan olvasási élményem volt eddigi életemben, amik nagy hatással voltak rám, de talán ez a tíz könyv számomra a legemlékezetesebb. Bármelyik történetet szívesen újraolvasnám, nem egyet már többször is levettem a polcról, mert szeretem újra átélni a fent leírt érzéseket.😚

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minden egy esküvővel kezdődik, majd minden egy esküvővel zárul...

Könyv a csodákról - Tökéletlen szentek

Olvasás 24 órán keresztül? - Readathon élménybeszámoló