Mit jelent könyvmolynak lenni? Tanácsaim könyvmolyoknak


Úgy éreztem, hogy eljött az ideje annak, hogy írjak egy rövidke bejegyzést a könyvmoly létről, ugyanis a közelmúltban számos alkalommal előkerült ez a téma a környezetemben.

Beszéljünk egy kicsit a sztereotípiákról. Azt tapasztalom, hogy sokan összeegyeztetik – szerintem teljesen alaptalanul – a könyvmoly és az antiszociális fogalmát. Ez a két szó szinte egyként létezik a köztudatban, pedig egyáltalán nem kéne általánosítani. Ráadásul az, hogy ki számít antiszociálisnak, mindenki el tudja dönteni, de mivel a különböző embereknek másmilyen társasági igényeik vannak, így azt gondolom, hogy ez teljesen relatív. Hozzátenném, hogy a közösségi életet valamilyen szinten mindenki igényli, az viszont tény, hogy mindenki másmilyen mennyiségben, mégsem gondolom, hogy ettől negatív jelentést kéne társítani az antiszociális szóhoz.
És a túlnyomó többség mégis ezt teszi.
Fontos leszögeznem, hogy én nagyon is társasági ember vagyok, nem szeretem a folytonos egyedüllétet, és nálam ez mégis tökéletes harmóniában áll az olvasással. Aki azonban nem ismer, és mindezt nem tudja, szinte mindig téves képet alakít ki rólam, amint szóba kerül, hogy rengeteget olvasok. Leginkább akkor kezdett el ez foglalkoztatni, amikor egymás után hasonló véleményeket kaptam, és mindenki meglepődött a tényen, hogy egyáltalán nem vagyok antiszociális.
Gyanítom, hogy mindenkivel előfordult már, hogy így félreismerték.
Az okokon rágódva arra jutottam, hogy az előítéletek szűk látókörűvé teszik a környezetünket. Mivel az olvasás egy olyan hobbi, amit az ember egyedül művel, nem olyan, mint például a sport, ezért akaratlanul is arra asszociál a többség, hogy a személyiségünkre is ez jellemző. De talán a bookstagram az egyik legkézenfekvőbb bizonyíték arra, hogy ez nem igaz.


Mindenesetre arra jutottam, hogy az ilyesmin sosem szabad fennakadni, és azt meg végképp nem szabad hagyni, hogy a sztereotípiák elvegyék a kedvünket a hobbinktól. Én mindenkinek azt tanácsolom, hogy legyenek büszkék arra, amit csinálnak, és senki ne engedje, hogy ezek az előítéletek befolyásolják. Ha bárkivel is megesett már, hogy téves képet alakítottak ki róla az olvasás vagy netalán a bookstagram végett,  ne aggódjon, és jusson eszébe, hogy hány meg hány hasonló érdeklődési körű ember veszi körül, olyanok, akik egy percig sem ítélik el azért, mert felvállalja a hobbiját, gondolatait.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minden egy esküvővel kezdődik, majd minden egy esküvővel zárul...

Könyv a csodákról - Tökéletlen szentek

Olvasás 24 órán keresztül? - Readathon élménybeszámoló