Miért szeretek e-book olvasón olvasni?

Az elmúlt egy évben nagyon belelendültem az olvasásba, 2019-ben 60-nál is több könyvet fogyasztottam el, amire meglehetősen büszke vagyok. 2020-ban az olvasási tempóm tovább fokozódott. Bármennyire is szeretem a polcomon tudni olvasmányaimat, elhatároztam, hogy ballagási ajándék gyanánt e-book olvasót kérek a családomtól, akik egy PocketBook InkPad 3 típusú olvasóval leptek meg. Ha ti is gondolkodtok egy e-könyv olvasó beszerzésén, de bizonytalanok vagytok a döntést illetően, mindenképpen olvassátok el ezt a bejegyzést, ami személyes tapasztalataimról fog szólni.

Mi is az az e-könyv?

Az e-könyv nem más, mint egy elektronikus könyv, ami ebből adódóan nem nyomtatott formában, papír alapon olvasható, hanem e-book olvasó segítségével, ami egy tablethez hasonló eszköz. Ezeknek az olvasóknak nagy előnye, hogy különleges kijelzőjüknek köszönhetően nem roncsolják az ember szemét, mint a hagyományos okostelefonok, laptopok képernyői. Ezt nevezik E-Ink technológiának, ami olyan hatást kelt, mintha rendes könyvet olvasna az ember.

E-könyv a legtöbb könyvesbolt webshop-jában kapható, habár a közhiedelemmel ellentétben, nem kerül sokkal kevesebbe, mint egy papír alapú kötet. Külföldön nagyobb népszerűségnek örvend az olvasás ezen formája, ezért az e-könyvek beszerzésének a rendszere jobban működik más országokban. Szerencsére rengeteg könyv elérhető online, számos weboldalon ingyen le lehet őket tölteni.

Az e-book olvasóhoz tartozó USB-s kábel segítségével kerülnek rá a könyvek az eszközre, olvasótól függ, hogy milyen formátumokat támogat. Én általában pdf-ként másolom át a gépemre már korábban letöltött könyveket, de vannak kifejezetten olyan formátumok, amiket e-könyvek olvasására szánnak, pl.: epub.

Habár nagyon hasonlít a tablethez, az e-olvasót nem kell olyan gyakran tölteni, az akkumulátora hihetetlenül sokáig bírja, mivel csak akkor fogyaszt, ha a képernyőn váltás történik, például lapozáskor.

Azt tapasztalom, hogy sokszor jóval kényelmesebb így olvasni, mint rendes, nyomtatott könyvet a kézben tartani. Könnyebb egy 800 oldalas regénynél, akárhova magammal vihetem, mert nem foglal annyi helyet, és bárhol előkaphatom, hogy olvassak egy-két oldalt. A könyvek beszerzésével sem kell bajlódni, hiszen pár kattintással és egy másolással már olvasható is, nem kell a rendeléssel, kiszállítással, boltba járással foglalkozni.

Gyakran éri kritikaként az e-book olvasókat, hogy elvesz az olvasás élményéből. Bevallom, kezdetben én is ezt gondoltam, viszont a sok pozitív vélemény hatására megváltozott az álláspontom, használóként pedig bizton állítom, hogy ez nem igaz. Megvan a varázsa a nyomtatott könyveknek, de nem lehet összehasonlítani egy e-book-kal, mert ez két külön „műfaj”. Mindkettőnek megvannak a maguk előnyei és hátrányai,  ezért is szoktam azt mondani, hogy meg kell találni a kettő közötti az egyensúlyt, az „arany középutat”. Ha valaki beszerez egy e-book-ot, az nem azt jelenti, hogy elköteleződik mellette, és soha többé nem vesz papír alapú könyvet a kezébe. Én gyakorlatilag felváltva veszem elő az olvasóm, és választok a polcról egy kötet.




Csak bátorítani tudok mindenkit, hogy ha van rá lehetősége, próbálja ki, milyen egy e-book olvasót használni! Nekem teljesen bevált, nagyon hasznosnak érzem, és bár egy jó minőségű olvasó nem filléres tétel, megéri rá beruházni, főleg, ha olyan gyorsan olvastok, mint én. Remélem, tudtam segíteni a döntéshozásban, és eloszlattam pár tévhitet, megválaszoltam a fel nem tett kérdéseket ezzel a témával kapcsolatban.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minden egy esküvővel kezdődik, majd minden egy esküvővel zárul...

Könyv a csodákról - Tökéletlen szentek

Olvasás 24 órán keresztül? - Readathon élménybeszámoló