2020 kedvenc borítói

 

Én kitartok amellett az elv mellett, miszerint nem a borító alapján választok könyvet, mert nem a külső számít, hanem a tartalom alapján kell megítélnünk egy-egy művet. Igen, ez a gondolat nagyon szép, és egyébként az emberekre is tökéletesen illik, de be kell látnunk, hogy erőteljesen megnöveli a vásárlási hajlandóságot egy igényes és ötletes borító. Velem is előfordult már, hogy hamarabb felkeltették a figyelmemet azok a könyvek, amik szépek is, hiszen szívesebben tudnám a könyvespolcomon azt a kötetet, ami kifejezetten tetszik is. Ennek ellenére könyvvásárláskor továbbra sem a külső határozza meg a választásomat, elsősorban aszerint döntök, hogy mennyire tartom érdekesnek a fülszöveget, milyen véleményeket hallottam róla.

Az évek során rengeteg könyvet halmoztam fel, a gyűjteményem folyamatosan bővül, még akkor is, ha már annyira tele vannak a polcaim, hogy a padlón is könyvek sorakoznak. 2020-ban sem volt ez másképp, az új szerzeményeim között pedig számos csodaszép kötet is szerepel. 2019-ben is írtam egy bejegyzést az akkor aktuális kedvenc borítóimról, ezért úgy döntöttem, hogy megmutatom nektek, hogy idén melyik könyveket tartottam a legszebbnek.

Stephanie Garber: Caraval


A borító teljesen átadja a könyv hangulatát, a mágia és a fantasy atmoszféráját közvetítik a kacskaringós vonalak, sejtelmes színek. Én ráadásul odáig vagyok a domborműves borítókért, ezért nagyon hálás vagyok azért, hogy a birtokomba került ez a sorozat, habár a harmadik részét még be kell szereznem, hogy teljes legyen a sor.

Saul Austerlitz: A Jóbarátok-generáció


Nem meglepő, hogy a borítót magához a sorozathoz igazították, ezért az ikonikus lila szín dominál, de megjelenik a sorozat intrójából jól ismert szökőkút is, ami körül minimalista ábrázolásban láthatók a szereplők.

Delia Owens: Ahol a folyami rákok énekelnek


A történet szempontjából nagy jelentőséggel bír a helyszín, ahol főszereplőnk boldogulni próbál. Habár első hallásra nem gondolnánk, hogy a lápvilág, a mocsár lehet vonzó és szép is, a karakterek számára mégis az otthont jelenti, amihez kötődnek. Pontosan ezt adja át a borító is, ami az egyébként zord és visszataszító vidéket láttatja a szereplők szemével.

Karinthy Frigyes: Karácsonyi társasjáték és Kosztolányi Dezső: Csodát nekem


Azért soroltam egymás mellé a két művet, mert a Libri karácsonyi különkiadású kötete e két könyv, amiknek a borítója egyszerűen csodaszép. Az ünnepnek, valamint a szerzők jelenének a hangulatát közvetíti, tökéletesen illeszkedik a tartalomhoz.

Szerb Antal: Utas és holdvilág


A borító teljes mértékben a nyarat idézi fel bennem a színeknek és a lengedező pipacsokban köszönhetően, ráadásul a cselekmény is ennek az évszaknak az idején játszódik. Egyébként ez a kiadás szintén a Libri jóvoltából készült el, ami a nyári akciók során volt beszerezhető.

David Baldacci: Kívánj csodát


Ez a történet nagyon sokat jelent nekem, a mondanivalója nagyon inspirálóan hatott rám pont akkor, amikor a legnagyobb szükségem volt a motivációra, ezért is fűznek gyengéd szálak ehhez a könyvhöz. Az már csak hab a tortán, hogy ilyen szépséges a külseje. A történet Virginia hegyes vidékén játszódik, ami egészen romantikus hangulatot teremt, ezt közvetíti maga a borító is.

Mártonffy Zsuzsa: Akiknek két anyja van


Képtelenség kihagyni ezt a könyvet, ha a kedvenc borítóimról van szó, habár sajnos ezt az olvasmányt könyvtárból kölcsönöztem, ezért nem tudhatom a polcomon. A könyv az örökbefogadásról szól, és annak magyarországi rendszeréről, folyamatáról, ezért egy roppant érdekfeszítő könyvről van szó, amihez nem lehetett egyszerű feladat borítót tervezni. Az őzike viszont szerintem telitalálat, mert ártatlanságával és egyedüllétével az árva gyerekeket szimbolizálja.

Böszörményi Gyula: Nász és téboly


Az Ambrózy báró esetei sorozat hatalmas kedvencem, és igazából mindegyik rész borítójáért odáig vagyok, viszont ha kedvencet kéne választanom, akkor a Nász és téboly mellett döntenék. A borítókon szereplő karakterek annyira jól passzolnak a könyv szereplőihez, a színvilág és az öltözékek pedig valóságosan elrepítenek a történet korába, a századforduló Osztrák-Magyar Monarchiájának mindennapjaiba.

Chloe Benjamin: A halhatatlanok


A maga egyszerűségével ez a borító vált az egyik kedvencemmé. A fekete háttér és a kevés szín, amit alkalmazott a tervező, megteremtik azt a sejtelmes és baljós hangulatot, ami a történetet is átitatja. A borítónak van egy furcsa, selymes tapintása, nem a szokványos papírból készült, ami szintén dobott a minőségen.

A fent felsoroltak mindegyike remek olvasási élmény nyújtott számomra, egyik könyv jobb, mint a másik, csak ajánlani tudom őket. Büszkeséggel tölt el, hogy egy kivételével az összeset a magaménak tudhatom, és akkor gyönyörködhetek bennük, amikor csak szeretnék.

Megjegyzések

  1. Mintha én írtam volna:). Nekem is ezek a kedvenceim 🥰 nagyon jó kis bejegyzés!:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minden egy esküvővel kezdődik, majd minden egy esküvővel zárul...

Könyv a csodákról - Tökéletlen szentek

Olvasás 24 órán keresztül? - Readathon élménybeszámoló