Top 5 fantasy

 

Szerintem én már mindenféle műfajú könyvet olvastam, de tényleg… Egészen különös, hogy ennyiféle stílus bevált nekem, semmitől sem zárkózom el, és minden kategóriából tudnék pár kedvencet választani. Arra gondoltam, hogy leírom nektek külön bejegyzésekben, hogy mik a legkiemelkedőbb könyvek számomra a legnépszerűbb műfajok közül. Ennek a bejegyzéssorozatnak ez az első része, ami a fantasy-val foglalkozik.

Kétségtelenül a fantasy számít a fiatalabb korosztály legkedveltebb műfajának, ami nem véletlen, hiszen ki ne akarna mesebeli világokban elmerülni, sárkányokon lovagolni vagy mágiával megküzdeni? Az ilyen történetek engem nagyon könnyen beszippantanak, mert olvasás közben mintha elhagynám a való világot – ami lássuk be, kiábrándító tud lenni -, és egészen hihetetlen kalandokba csöppenhetek. Na de melyek is a kedvenc fantasy regényeim, sorozataim?

1. J. K. Rowling: Harry Potter


Tudom, tudom, már megint a Harry Potter. Ez a könyvsorozat valahogy állandóan megjelenik a bejegyzéseimben, ami megerősíti azt, hogy valóban a kedvenceim közé tartozik. Nos, ez nem olyan meglepő, hiszen ha a fantasy műfaja szóba kerül, a többség egyből a Harry Potterre asszociál. Ennek az oka nagyon egyszerű: a mágia, a varázslat és az írónő által teremtett atmoszféra által a sorozat a fantasy összes sajátosságával bír. J. K. Rowling különleges képzelőerőről tett tanúbizonyságot a könyvek megírásával, tökéletes pontossággal építette fel a kitalált világot, amely beleilleszthető a valóságba is. Ha valaki megkérdezi tőlem, hogy ha tehetném, melyik könyv történetét váltanám valóra, egyből a Harry Potter a válaszom.

2. Sarah J. Maas: Üvegtrón


Ha egy szóban kéne jellemeznem a nagy sikerű sorozatot, akkor a következő jelzőt használnám: lélegzetelállító. És ebben benne van minden, amit olvasás közben éreztem. A váratlan fordulatok, akciók, a romantikus szálak, amik átszövik a cselekményt, a feszültség, amely a könyvek előrehaladtával egyre fokozódik, mind ezt a hatást váltották ki bennem.

3. Sarah J. Maas: Tüskék és rózsák udvara


Ismét Sarah J. Maas. Nem lehet véletlen, hogy a top5-ös listámon kétszer is szerepel az írónő. Be kell ismernem, hogy számos hasonlóság van e sorozat és az Üvegtrón között, de talán pont ezért tetszett mindkettő annyira. Az izgalmak, a romantika, a küzdés áll ennek a történetnek is a középpontjában, ami Sarah J. Maas zsenialitásának köszönhetően tökéletes fantasy-t eredményezett.

4. Kerstin Gier: Silbert trilógia


Engem mindig is érdekeltek az álmok, ez a három részes sorozat pedig pont erről szól. Gondoltatok már arra, mi történne, ha tudatosan be tudnánk lépni álmainkba, esetleg másokkal együtt? Olyanokkal, akiknek nem épp tisztességesek a szándékaik? Mielőtt hozzájutottam az egyes kötetekhez, már azelőtt foglalkoztatott ez a kérdés, alig vártam, hogy belevethessem magam, és nem okozott csalódást. Megjegyzem, azóta többször is álmodtam a szereplőivel, illetve azzal a világgal, amit felépített az írónő (ezelőtt sosem álmodtam azt, hogy álmodom, de Kerstin Giernek hála ezt is megtapasztalhattam) ,szóval ha ti is szeretnétek képtelenségeket átélni álmaitokban, ne hagyjátok ki ezt a trilógiát.

5. Stephanie Garber: Caraval trilógia


A Kolibri Kiadó gyönyörű borítókkal jelentette meg a trilógiát, aminek a harmadik része 2020-ban vált elérhetővé a könyvesboltokban. A Caraval egy játék, aminek a főszereplőink a résztvevőivé válnak. Amint ez megtörténik, kincskeresés, kutatás veszi kezdetét, a nyomozás pedig roppant izgalmas cselekményt eredményez, amiből persze a szerelem sem hiányozhat. És pont ilyennek kell lennie egy jó fantasy-nek.

Ez tehát az 5 kedvenc fantasy-m, bár tudnék még sorolni párat, most ezeket a történeteket emelném ki. Évek múltán könnyen lehet, hogy meg kell majd újítanom ezt a bejegyzést, mert 2021-ben nagyon sok fantasy szerepel a TBR listámon. Kíváncsian várom, hogy vajon módosítanom kell-e majd az aktuális kedvenceim rangsorán.

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minden egy esküvővel kezdődik, majd minden egy esküvővel zárul...

Könyv a csodákról - Tökéletlen szentek

Olvasás 24 órán keresztül? - Readathon élménybeszámoló