Így olvasok én

Szerintem minden könyvmolynak vannak különös szokásai, miközben olvas. Ez alól én sem vagyok kivétel. Nem is gondolnám, hogy bárkinek is szokatlan lenne némely „rituálém”, pedig előfordult már jó párszor, hogy meglepődött pillantásokat kaptam, amikor felfedtem egy-egy szokásomat. Kíváncsi vagyok, ti mit gondoltok majd ezekről az apróságokról, hátha valakiről kiderül, hogy hasonlók vagyunk! :) 

Először is, én reggel mindig olvasok. Miután felébredek, elvégzem a reggeli tennivalóimat (a bujomat is mindig ilyenkor töltögetem, ami remek mindfulness gyakorlat), zombiként levánszorgok a konyhába, hogy az életet adó koffein emberivé tegyen. Reggelizés és kávézás nincs könyv nélkül. Lehet, hogy sokan azt gondolják, hogy reggelente annyira nem vagyunk magunknál, hogy az olvasásra koncentrálni felér egy kínzással, de pont ennek köszönhetem, hogy magam mögött hagyva az álmosságot beindul az agyam. Ad egyfajta löketet a nap további részéhez (mondjuk ehhez számomra elengedhetetlen a tekintélyes mennyiségű kávé, de ez részletkérdés). Mindenképpen tegyetek egy próbát a reggeli olvasással, akkor is, ha mindössze 5-10 oldalról van szó. Sokkal értelmesebb és nyugodtabb időtöltés, mint a Facebookot böngészni ébredezés közben.


Ha már arról van szó, hogy milyen tevékenységek közben olvasok, muszáj megemlítenem, hogy fogmosás közben sem teszem le a könyvet. Reggelente étkezés után indulok mindig fogat mosni, és mint már az előbb említettem, én olvasással kezdem a napot, és egyszerűen nem akarom letenni a könyvet. Este hasonló a helyzet. Alvás előtt mindig olvasok egy nagyot (ez sok-sok oldalt jelent, és ettől mindig remekül alszom), és nincs kedvem megszakítani a történetet azért, mert el kell mennem fogat mosni. Úgyhogy a tökéletes megoldás erre a dilemmára, ha egészen egyszerűen jön velem a könyv. Mielőtt még megkérdezné valaki, hála az égnek még nem történt semmiféle baleset eközben, nem lett vizes/fogkrémes a könyv, de minden egyes alkalommal a tűzzel játszok. :D

A következő szokásomat nem nevezném furcsának: az illatos gyertya, illatviasz, illóolaj bármelyikét szívesen használom, hogy meghitt és nyugodt hangulatot teremtsen az olvasáshoz.

Mielőtt belekezdek egy új könyvbe (kivéve persze, ha ebookról van szó), mindig aktuális könyvjelzőt választok. A könyvjelzőimet magamnak készítem, én szerkesztem, nyomtatom, laminálom, szóval teljesen DIY módon állítom elő őket. Ebből kifolyólag teli vagyok könyvjelzőkkel. :D Még nem számoltam össze őket, de szerintem nem is akarom tudni, hány darab gyűlt már össze, és még mindig vannak ötleteim, szóval a végén már boltot nyithatok. Nekem mindig fontos, hogy a borítóhoz illeszkedjen a könyvjelző színvilága, ezért mindig gondos megfontolás után választom ki, amit éppen használok.

Amikor csak tehetem a cicámmal olvasok. Nincs annál jobb érzés, amikor ott dorombol mellettem, és simogathatom, miközben elmerülök egy regényben.

Miután befejezek egy könyvet, ünnepélyesen mindig belepecsételek az ex libris nyomdámmal. Ezzel zárom le magamban, hogy véget ért egy történet, és az már ténylegesen hozzám tartozik, a részemmé vált.

Így olvasok én. Kedvenc helyem az ágyam és az íróasztalom, de szép időben szívesen kiülök a kertbe is. Ha nektek is vannak ilyen szokásaitok, becsüljétek meg őket, mert szerintem nagyon is hozzájárulnak az ember jóllétéhez és nyugalmához, akárcsak az olvasás maga.

Megjegyzések

  1. Nagyon tetszik, hogy reggel olvasol, én csak nagyon ritkán szoktam ilyet. Főleg nyáron, amikor ki lehet ülni a kertbe egy kávéval meg egy könyvvel, amikor még nincs túl meleg. 😀

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem érdemes tenni vele egy próbát ;)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minden egy esküvővel kezdődik, majd minden egy esküvővel zárul...

Könyv a csodákról - Tökéletlen szentek

Olvasás 24 órán keresztül? - Readathon élménybeszámoló