Top 5 romantikus

 

A következő műfaj, amivel ebben a bejegyzésben foglalkozok, az a romantika. Tapasztalataim szerint kétféle ember létezik: aki imádja a szerelmes regényeket, és aki irtózik tőlük. Ez az írásom elsősorban azoknak szól, akik az előbbi kategóriába tartoznak, de hátha valakinek meghozom a kedvét egy szenvedélyes kötethez, mert sosem lehet tudni, hogy megváltozik-e az ember ízlése az évek múltán. Vágjunk is bele, lássuk, melyek a kedvenc romantikus regényeim!

1. Jojo Moyes: Mielőtt megismertelek


Jojo Moyes összes magyar nyelven megjelent könyvét olvastam már, melyek kivétel nélkül szerelmi történetek. Lehengerlő a stílusa, történetvezetése, ráadásul sokszor merít ötletet történelmi eseményekből is, ami precíz kutatómunkát igényel, ezért is tisztelem annyira a munkásságát. A Mielőtt megismertelek a legnépszerűbb írása, 2016-ban filmes adaptáció is készült belőle a Trónok harca híres karakterének, Emilia Clarke-nak a főszereplésével. És bár el kell ismernem, hogy nagyon jól sikerült filmről van szó, a könyvnek a nyomába sem ér. Eddigi életem során ez volt az a regény, ami a legviharosabb érzelmeket váltotta ki belőlem, szerintem sosem sírtam ennyit olvasás közben, de pont ezért vált olyan értékessé számomra. Aki olvasta már, az pontosan tudja, miről beszélek, amikor azt mondom, hogy szem nem marad szárazon a könyvet lapozgatva, úgyhogy csokit, zsebkendőt mindenképpen készítsetek magatok mellé!

2. Jojo Moyes: Az utolsó szerelmes levél

Nem véletlenül szerepel a listámon kétszer is Jojo Moyes neve, hihetetlenül tehetségesnek tartom őt, ezért muszáj volt a másik nagy kedvencemet is megemlítenem (de hozzá kell tennem, hogy még számos másik regénye van, ami mély nyomot hagyott bennem). Ez volt az első könyv, amit az írónőtől olvastam, rögtön belopta magát a szívembe. A több szálon futó történetben a múlt és a jelen váltakozásával ismerjük meg főszereplőink sorsát (ezt a technikát Jojo Moyes meglehetősen gyakran alkalmazza, és az egyik legkedveltebb elbeszélésmódjaim közé tartozik). Fordulatos, feszült cselekménye csak fokozza az érzelmek hevességét, ami tökéletes szerelmes könyvvé teszi.

3. Colleen Hoover: Velünk véget ér


Colleen Hoover szintén zseniális szerző, az összes könyve hatalmas élményt nyújtott számomra, de ha kedvencet kéne választanom, akkor a Velünk véget ér című regényét emelném ki. Nem egy könnyed, csöpögős történet, olyan komoly témákat feszeget, mint az előítéletesség, szegénység és a bántalmazó kapcsolatok problémája. Egyszerre törte össze és forrasztotta be szívemet, miközben a könnyeimmel küszködve olvastam sorait.

4. Katie Khan: 90 perc


A listán soron következő regény egy nagyon megosztó könyvnek számít. A https://moly.hu/ oldalon alig láttam három csillagnál többel bíró értékelést, nekem viszont annyira tetszett, hogy már kétszer is olvastam. Először könyvtárból kölcsönöztem ki, a szívem megszakadt, amikor vissza kellett vinnem, és nem tehettem fel a polcomra. Egyszer azonban egy szerencsés antikváriumi látogatásom alkalmával szembejött velem a könyv, én persze egyből lecsaptam rá, hogy a gyűjteményem részévé váljon. Alapvetően sci-fi környezetben játszódik a két szerelmesről szóló történet, akik dacolva a társadalmi normákkal változtatni akarnak utópiájuk a rendszerén, mert az megakadályozza őket kapcsolatuk kiteljesítésében. Engem már az alapötlet megfogott, a vége pedig nagyon meglepett, a sírás ezúttal sem került el.

5. Nicola Yoon: Minden minden


2017-ben olvastam el ezt a könyvet, mert abban az évben jelent meg a belőle készült film, amit mindenképpen meg akartam nézni. Aztán beléptem egy Libribe, ahol a toplistás könyvek között szerepelt a polcon, és akkor már nem volt kérdés, hogy mozizás helyett az olvasást választom. A filmet azóta sem láttam, de egy cseppet sem bánom, mert nagyon szerettem a könyvet, és teljesen másként képzeltem a szereplőket, úgyhogy nem akartam elrontani az olvasási élményt.  A drámaiságát az adja, hogy a lány karakter egy olyan betegséggel küzd, ami lehetetlenné teszi számára, hogy normális életet éljen, emberek közé menjen és interakcióba kerüljön másokkal. De vajon lehet így kapcsolatban élni? Olvassátok el a Minden mindent és kiderül!

Az elmúlt években rengeteg romantikus könyvet olvastam, és még hosszasan tudnám sorolni a kedvenceimet, de most ez az öt kapott főszerepet. Lehet, hogy a jövőben írok még bejegyzést kedvenc romantikus könyvekről, meglátjuk, mit hoz 2021!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minden egy esküvővel kezdődik, majd minden egy esküvővel zárul...

Könyv a csodákról - Tökéletlen szentek

Olvasás 24 órán keresztül? - Readathon élménybeszámoló