A világ legnagyobb rablása - sorozatajánló

Nagyon rég olvashattatok a blogon sorozatajánlót, ennek egészen egyszerűen az az oka, hogy nem néztem semmit. Pontosabban, nem néztem olyat, amiről érdemes lett volna írni. Én borzasztóan nehéz eset vagyok, ha a sorozatozásról van szó. Szinte lehetetlen olyat találni, ami igazán leköt és a képernyőhöz láncol. Ha rá is veszem magam egy történet elkezdésére, általában lusta vagyok folytatni, nincs elég türelmem hozzá – ez meglehetősen ellentmondásos, tekintve, hogy az olvasás lassabb folyású, mint a sorozatnézés, azzal mégis képes vagyok egy huzamban több órát eltölteni. Ha hasonló problémákkal küzdesz, ebben a cikkben ajánlok egy sorozatot, ami garantáltan levesz a lábadról.

2017-ben mutatták be A nagy pénzrablás című spanyol sorozatot, eredeti címén a La Casa De Papel-t. A cselekmény a világtörténelem legnagyobb jelentőségű rablásáról szól, amit a csak Professzorként emlegetett zseni talált ki és valósított meg egy marék bűnözőt összefogva. Az elmúlt négy évben – hála a Netflix rohamos terjedésének – az egész világ megismerkedhetett a városneveken szólított Dalí maszkot viselő bandával, akik életüket kockáztatva betörtek a Spanyol Királyi Pénzverde intézményébe, hogy saját pénzt nyomtatva szemtelenül gazdaggá váljanak. Tényleg lehetséges egy ekkora horderejű bűntény végrehajtása áldozatok nélkül? Megússzák vajon a nézők számára egyre szimpatikusabb bűnözők, miközben a rendőrség legjobb nyomozója, Raquel Murillo veszi kezelésbe az ügyet?

A legfordulatosabb sorozat, amit valaha láttam. A barátomnak tartozok köszönettel az élményért, ő győzött meg arról, hogy tetszeni fog nekem, és igaza lett! Sosem lehet tudni, mi fog történni a következő öt percben. Amikor látszólag minden sínen van, valami végzetes hiba szinte megsemmisíti az egész vállalkozást, de a Professzort nem akármilyen fából faragták, mintha minden helyzetből megtalálná a kiutat. Az átélt feszültség a sorozat nézése közben letaglózó. Hiába éreztem ellenállhatatlan vágyat, hogy egy este alatt annyi részt nézzek, amennyi csak belefér, két-három epizód után kénytelen voltam abbahagyni, mert olyan szintű szorongást és izgulást váltott ki belőlem a cselekmény, ami után regenerálódásra volt szükségem.

A karakterek nagyon érdekesek. Mindegyikőjük más bűnöket követett el, a létező legváltozatosabb személyiségű emberekről beszélünk, akik hibáik és nyilvánvaló durvaságaik ellenére meghódítják a néző szívét. Az évadok során hol kedveltem, hol pedig utáltam némelyik karaktert, a szereplők sosem ugyanazt az oldalukat mutatják, minden oldalról megismerjük őket. Személyes kedvencem a Nairobi-nak szólított csapattag, vele tudtam legjobban azonosulni.

Az összesen öt évadból álló sorozat két bűntényről szól. Az első két évad a már említett pénzverdébe való betörésről szól, a harmadik évadtól pedig a Spanyol Királyság központi bankja ellen indítanak támadást a szereplők. Véleményem szerint az első és a második évad ütősebb, és bár a következő bűntény nagyobb kockázattal jár és minden szempontból monumentálisabb, mint a pénzverde meghódítása, többször éreztem azt, hogy a készítők azért vitték tovább a sztorit, mert meg akarták lovagolni a sikert. Ettől függetlenül remek a folytatás, de engem az első két évad jobban lenyűgözött az újdonság varázsa miatt.

A sorozat alapján két könyv is készült A professzor naplója - Menekülő könyv és Az akadémia címmel, amikben az a különleges, hogy az olvasónak kell rájönnie, milyen sorrendben halad a történet. Nagyon kedvelem az interaktív köteteket, amik minket is a cselekmény szerves részévé tesznek, a rejtvényeknek és fejtörőknek köszönhetően magunk is karakterekké válhatunk.

A 16+ besorolás nem véletlen, sok benne az erőszak, durva beszéd és a szexualitás is megjelenik benne. Szerintem egy 18+ jelzést is elbírt volna elsősorban a naturális és véresebb jelenetek miatt. Ha mozgalmas sorozatra vágysz, ami felpörget és nem hagy nyugodni, A nagy pénzrablás tökéletes választás. Három szóban jellemezve akciódús, drámai és csavaros. Remélem, titeket legalább annyira elvarázsol, mint engem, jó szórakozást! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minden egy esküvővel kezdődik, majd minden egy esküvővel zárul...

Könyv a csodákról - Tökéletlen szentek

Olvasás 24 órán keresztül? - Readathon élménybeszámoló