Áldatlan állapotok - amikből mindig van kiút

 

Okváth Anna regényén a nem mindennapi cím és a szépségesen minimalista borító miatt akadt meg a szemem, kíváncsi voltam, mit tud nekem nyújtani. Egy bájos és könnyed romantikus történetre számítottam, az Antihygge pedig felülmúlta elvárásaimat.

Kati élete fenekestül felfordul, amikor férje motorbalesetet szenved. Főszereplőnk mindent megtesz a szerelméért, de a várakozás és a bizonytalanság felőrlik őt. Próbál menedéket keresni a munkában és a művészetekben, de még szenvedélye, a festés sem űzi el szorongását. Csak egy ember képes kirángatni őt ebből az állapotból, és ő pont akkor jelenik meg, amikor Katinak a legnagyobb szüksége van rá. Vajon képes lesz megtalálni újból önmagát?

„– Szerintem sosem késő megjavítani, ami elromlott.”

Ez a könyv a csalódásokról, a hibákról és a megbocsátásról szól. Kati önismereti útja példaértékű mindannyiunk számára, sorsa rávilágít arra, hogy kerüljünk bármilyen reménytelennek tűnő helyzetbe, merjük elfogadni a segítséget és higgyünk magunkban. Hibázni emberi dolog, nem kell félni attól, hogy valamit félresiklik, de merni kell lépni a saját boldogságunk érdekében. És ha már változás, ez az idézet különösen megfogott:

„– Drága barátom, figyelmezz jól, évezredes titkokról rántom most le a leplet: mi nők frizuraváltoztatásainknon keresztül kommunikáljuk a világ felé a belső rezgéseinket.”

Nem is olyan rég én is átéltem egy személyes válságot, ami engem is a frizurám megrövidítésére késztetett. Ebből is látszik, hogy mélyen tudtam azonosulni Katival, ami fokozta az élményt.

Eddigi elmondásom alapján elég borongós hangulatúnak tűnik ez az olvasmány, de hála Okváth Anna elragadó stílusának és szolid humorának, nem kerültem tőle mélypontra, sőt! Sokszor megmosolyogtatott, és inkább reményt és életkedvet csepegtetett belém.

„Tedd, vagy ne tedd. De ne bánd!”

A karakterek tökéletesek, csupa nem mindennapi alakkal ismerkedtem meg, valamennyien a szívemhez nőttek.

Külön meg kell említenem, hogy a művészet jelenléte rendkívül hangsúlyos a könyvben, Kati többször is festményeken keresztül szemlélteti lelkivilágát és érzelmeit, ez a megoldás nagyon nagyon tetszett.

Ha érezted már úgy, hogy minden kilátástalan, és egyedül kevés vagy a helyzet megoldásához, bátran vedd a kezedbe az Antihygge-t, hogy támaszt nyújtson, és mosolyt csaljon az arcodra a nehéz napokon. :) 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Könyvek, amik több figyelmet érdemelnének - 1. rész

Minden egy esküvővel kezdődik, majd minden egy esküvővel zárul...

Könyv a csodákról - Tökéletlen szentek