Hogyan nem lettünk sztárok - szerelem a zenében

 

Aki követ egy ideje, az biztosan tudja, mennyire sok recenziós együttműködésben veszek részt kiadókkal. Ennek az az oka, hogy szeretem elmondani a véleményem, és szeretek részt venni az olvasás és a könyvek népszerűsítésében. Mindig öröm, amikor egy kiadó vagy egy szerző vevő a gondolataimra, ezért is örültem meg annyira, amikor Steven Ricks megkeresett. Általában olyan könyvekkel szeretek mélyebben foglalkozni, amelyek közelebb állnak az ízlésemhez, Steven romantikus és fiatalos alkotása, a Hogyan nem lettünk sztárok pedig éppen ilyennek ígérkezett. Lássuk, beigazolódott-e kezdeti feltételezésem!

Kate és Lisa, a két legjobb barátnő közösen bérelnek egy lakást, és élik a huszonévesek normális életét. Elvégezve az egyetemet, mindketten rendes munkát találtak, de főként Lisa érzi azt, hogy neki ez nem elég. Világ életében imádta a zenét, kiskorában megtanult hegedülni, és mesés énekhanggal áldotta meg az ég. A zongorázásban jeleskedő Kate is szívesen foglalkozna többet a zenével, de nem tudja, hogyan fogjanak hozzá, ezért ő inkább megelégszik azzal, hogy szabadidejükben saját magukat szórakoztatják a közös zenéléssel. Egy nap azonban Lisa rábukkan az interneten egy Zack nevű srác videójára, akinek gitár játéka és éneklése teljesen elbűvöli a lányt. Elhatározza, hogy megkeresi a fiút, hátha benne lenne a közös munkában, de ez nem olyan egyszerű, mint azt elsőre gondolnánk. Zack valójában Kate exe, ráadásul nagyon introvertált, elzárkózó személyiség. Vajon Lisa képes lesz meggyőzni őt a tehetségéről és kimozdítja a fiút múltja árnyékából, hogy végre a jelenben éljen?

„Az emberek nem olyanok, mint amilyennek ránézésre képzeljük őket.”

Nem találtam még meg a választ arra a nagy kérdésre, hogy miért vagyok oda ennyire a romantikus könyvekért, de tény, hogy elég könnyen levesznek a lábamról. Megismerve a könyv alaptörténetét elfogott némi aggodalom, hogy mit tud majd nyújtani ez a kötet, lesz-e benne újdonság, de ami még fontosabb, milyen végkifejlettel rukkol majd elő a szerző? Ezekre a kérdésekre most mind választ adok.

Több szerelmi szál is párhuzamosan zajlik a cselekményben, amit egyszerre éreztem izgalmasnak, de kiszámíthatónak is. A fő konfliktus is ezen romantikus kapcsolatokból ered, de nem éreztem a szereplők között meghúzódó feszültséget értelmesnek. A konfliktus ugyanis az elhallgatott igazságból ered, amit egyszerűen lehetett volna orvosolni, ha valaki őszintén megnyílt volna. Ez a titkolózás végigkíséri a cselekményt, amit a könyv vége felé érve már kissé fárasztónak éreztem.

Mégsem mondanám azt, hogy pontosan tudtam, mi lesz a történet vége, mert az utolsó 50 oldal tele volt meglepetésekkel. És éppen ezek miatt a fordulatok miatt lett olyan tökéletes a végkifejlet. A befejezést alapvetően happy end-nek titulálom, mert mindenki megtalálta, ahol és akivel lennie kell, de egészen másra számítottam az előzmények alapján.

Zack karaktere nagyszerű, néhány kevésbé fontos mellékszereplő nagyobb figyelmet is kaphatott volna, de az tény, hogy nem fér bele minden egy könyvbe. Nem tudom, hogy az író tervezi-e folytatni a történetet, de simán el tudnék képzelni egy sorozatot vagy esetleg spin-off könyveket külön a szereplőkről.

Nagyon bírom a zenés témát a regényekben, úgyhogy az összképet nézve szuper élmény van mögöttem, még egyszer köszönöm, hogy olvashattam.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minden egy esküvővel kezdődik, majd minden egy esküvővel zárul...

Könyv a csodákról - Tökéletlen szentek

Olvasás 24 órán keresztül? - Readathon élménybeszámoló