Kerstin Gier legújabb könyve - Nefelejcs

 

Kerstin Giertől eddig csak a Silber trilógiát olvastam, amit egyszerűen imádtam! A Nefelejcstől hasonló élményt vártam, lássuk, hogy tetszett!

A népszerű Quinn egy teljesen átlagos bulira készül legjobb barátja szülinapjának megünneplése alkalmából, ám akkor még nem sejti, hogy az este nem éppen úgy alakul, ahogy tervezte. Felbukkan egy rejtélyes kék hajú lány, aki kissé összeesküvés elmélet szerű mondatokkal bombázza, kisvártatva pedig üldözőbe veszi őket pár ismeretlen férfi. Quinn minden erejét bevetve menekül, amikor egy forgalmas körútra kiérve elüti egy autó, egy pillanat alatt megváltoztatva az életét. A szomszédban lakó Matilda halálra aggódja magát a baleset utáni hetekben, mert bár Quinn mindig is szemét módon viselkedett vele, titokban nagyon tetszik neki a fiú. Matilda hívő családban nevelkedett szigorú szülők gyermekeként, ezért amikor elhatározza, hogy segít Quinn-nek a gyógyulásban, rengeteget akadályt kell legyűrnie. Vajon a két fiatal megtalálja a közös hangot és ki tudják deríteni közösen annak a kis híján végzetes estének rejtélyét?

„– Az élet nem vár, amíg minden újra tökéletes lesz. Az élet azt szeretné, ha mindennap teljes szívből élnénk.”

Meg kell hagyni, a Nefelejcs valóban nagyon hasonlít a Silberre, ráadásul a szerző ezt a történetet is sorozatként képzeli el, mégis, más hatást váltott ki belőlem. Lehet, hogy nem is a könyvvel volt a baj, hanem én változtam az utóbbi években, de sokkal kevésbé volt számomra élvezetes, mint a Silber, nem kötött le annyira. Van az az érzés, amikor egész nap csak a könyvedre tudsz gondolni, és csak olvasnád egyfolytában… Na, ezúttal nem éreztem ezt, holott objektíven egy teljesen jó könyvről beszélünk.

A fantasy világ érdekes, kicsit bonyolult és nincs eléggé megmagyarázva, ugyanakkor tekintve, hogy a szerzőnő sorozatnak szánja, a következő részekben bőven lesz lehetősége körvonalazni a képzeletvilágot. A váltott szemszög mindig is az egyik kedvenc elbeszélésmódom volt, úgyhogy örömmel konstatáltam, hogy felváltva ismerhetjük meg Quinn és Matilda nézőpontját, ami a kapcsolatuk fejlődésének szempontjából is elég hasznos volt.

Attól függetlenül, hogy nem volt annyira átütő számomra, tervezem elolvasni a folytatást, már csak kíváncsiságból is. A szereplőket is megkedveltem, különösen Matildát, szóval nem teszek le róla ilyen könnyen. Ha kedvelitek a fantasy regényeket, bátran vegyétek a kezetekbe!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minden egy esküvővel kezdődik, majd minden egy esküvővel zárul...

Könyv a csodákról - Tökéletlen szentek

Olvasás 24 órán keresztül? - Readathon élménybeszámoló