A Wednesday sorozat sztrájának könyve

 

Amikor az Édesvíz Kiadó lehetőséget kínált, hogy elolvashassam Jenna Ortega első könyvét, a Szív és lélek tükröződését, habozás nélkül igent mondtam. A népszerű Wednesday sorozat ugrásszerűen megnövelte a színésznő rajongótáborát, és mivel a Netflix alkotása hazánkban is meghódította a nézők nagy részét, a kiadó úgy döntött, hogy érdemes elhozni az olvasóközönség számára a sorozat sztárjának írását.

Alapvetően életrajzi kötetre számítottam, és mivel ez a műfaj igencsak a szívembe lopta magát az elmúlt évben, nagyon vártam az olvasását. Azonban belelapozva a könyvbe, egyből rájöttem, hogy nem egészen erről lesz szó. Jenna Ortega megosztja velünk az élet nagy dolgaival kapcsolatos gondolatait, saját tapasztalataival tarkítva, így a színésznő sokkal mélyebb oldalát ismerhetjük meg. Könyvéből kiderül, mi számára a legfontosabb az életben, hogyan kezeli a kudarcot és hogy miként birkózik meg a hírességek vállát nyomó teherrel. Emellett optimista hangvételű üzeneteivel arra ösztönöz, hogy kövessük az álmainkat és ne ijedjünk meg a kihívásoktól, valamint az élet adta pofonoktól.

„Nem bűn, ha a jószerencséd ellenére is küszködsz. Szabad rosszul érezned magad.”

Személy szerint a fenti idézet/tanács volt rám a legnagyobb hatással, ugyanis egész életemben hajlamos voltam lekicsinyíteni a problémáit, fájdalmaimat, hiszen pontosan tudom, hogy milyen szerencsés vagyok. Jól esett leírva látni, hogy mindenkinek joga van az érzéseihez, és nem kell bűntudatot éreznünk egy-egy rossz napot követően.

Sajnos személyesebbre számítottam, és hiába említette önálló tapasztalatait, konkrét részletekbe nem bocsátkozott, emiatt nem érzem, hogy közelebb került volna hozzám a személye. Számos gondolatát éreztem klisésnek, ezen éppen az enyhített volna, ha konkrét életeseményeivel támasztja alá biztosítva a hitelességet és eredetiséget.

Értékelendő, hogy egy ilyen fiatal (egyébként velem egykorú) nőnek ennyire érett gondolkodása van, és bátornak tartom azért, hogy ezt egy könyv formájában felvállalta a nagyközönség előtt. Ha valaki esetleg hozzám hasonlóan a Wednesday miatt venné a kezébe, azt figyelmeztetném, hogy az eredeti könyv a sorozat előtt íródott, tehát nem kerül említésre. Elsősorban annak ajánlom, aki széleskörűen ismeri Jenna Ortega munkásságát vagy csupán kíváncsi egy fiatal színésznő gondolataira, érzéseire!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minden egy esküvővel kezdődik, majd minden egy esküvővel zárul...

Könyv a csodákról - Tökéletlen szentek

Olvasás 24 órán keresztül? - Readathon élménybeszámoló