Olvasás 24 órán keresztül? - Readathon élménybeszámoló

Ezer éve szerettem volna tartani egy 24 órás readatathon-t, és egy nyugis júliusi hétvégén végre ráértem annyira, hogy próbát tegyek vele!

De mi is az a readathon?

Lényegében egy olvasási kihívás, aminek többféle verziója is létezik. Sokat gondolkodtam, hogy kezdetnek inkább egy 12 órással próbálkozzak, de úgy döntöttem, merész leszek! A 42 órás nem jöhetett szóba nálam, mert nem tudtam volna elegendő időt szakítani rá. A readathon lényege, hogy maraton-szerűen annyit olvass a megadott idő alatt, amennyit csak bírsz.

Lássuk, hogy sikerült a kihívás!

Szombat 9:00 és vasárnap 9:00 között teljesítettem a kihívást. Ezalatt az idő alatt három könyv került a kezembe, de csak egy olyan volt, amit az elejétől a végégi a kihívás alatt olvastam el. 10:55-kor sikerült befejeznem a Jó kislányok kézikönyve gyilkossághoz trilógia harmadik részét, amit már elkezdtem a kihívást megelőző napokban, de a maradék 175 oldalt sikerült nagyjából két óra alatt letudnom. Ekkor kezdtem bele A legrosszabb esküvői tanú című könyvbe, amit a nap nagy részében olvastam. Tartottam egy rövid szünetet, majd ebéd után meglátogattam a nagyszüleimet, úgyhogy a nap közepén volt egy 2 órás kihagyás, de 16:10-re már elolvastam 150 oldalt A legrosszabb esküvői tanúból. 18:10-re bőven 200 oldal felett jártam. 21:00-kor, a kihívás felénél összesen 512 oldal volt mögöttem, úgyhogy akkor reális célnak tartottam a 800 oldalas végső eredményt. 21:50-kor befejeztem A legrosszabb esküvői tanút, és belekezdtem a Copperfield Dávidba. 23:37-ig bírtam ébren maradni, ekkor kénytelen voltam lefeküdni aludni, a napot így összesen 632 oldallal zártam. Nagyjából 7 óra alvás után 6:50 körül ébredtem, a maradék két órában folytattam az olvasást. A végső eredmény 716 oldal, úgyhogy a 800-at nem sikerült elérni, de így is nagyon elégedett vagyok!

Hogy éreztem magam közben?

Az elején volt bennem némi kétely, hogy az erőltetés meg fogja ölni az olvasás varázsát, illetve tartottam attól, hogy nagyon hamar elfárad a szemem és nagyon hamar el fogok aludni.  Szerintem maga a kihívás adta izgalomnak tudható be, hogy valójában végig szuper energikus és jókedvű voltam, vasárnap reggel 6:50-kor is magamtól ébredtem, nem pedig ébresztőre, de így is teljesen kipihentnek éreztem magam. Biztosan feltűnt, hogy sokféle típusú könyvet választottam, mert az olvasási tempó nagyban függ ettől, és nem szerettem volna, hogy emiatt fals eredményre jussak. Volt itt krimi, romkom és szépirodalom, de azt vettem észre, hogy a tempóm viszonylag egyenletesen alakult.

Kiknek ajánlom a readathont?

A rutinos olvasók mindenképpen próbálkozzanak meg vele egyszer, szerintem nagyon jó buli, ami kicsit kirángatja az embert a komfortzónájából.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minden egy esküvővel kezdődik, majd minden egy esküvővel zárul...

Könyv a csodákról - Tökéletlen szentek