Mit olvastam eddig 2021-ben? - féléves összegzés

 

Számomra felfoghatatlan, hogy már fél év eltelt 2021-ből. Olyan, mintha csak tegnap léptük volna át az új év küszöbét (habár én sikeresen átaludtam az éjféli koccintást :D). Mindenesetre úgy látszik, nincs megállás, az idő rohan, egy nap 24 órából áll, és nekünk ezt a szűkös intervallumot kell kihasználnunk, hogy mindennel tudjunk foglalkozni. Az olvasás kiemelkedő szerephez jutott az életemben már 2020 folyamán is, lelkesedésem idén sem hagyott alább. Olvassatok tovább, hogy kiderítsétek, melyek voltak 2021-ben eddig a kedvenc olvasmányaim!

Egy kis statisztika következik, készüljetek fel, mert nem mindennapi adatokkal büszkélkedhetek! Nem kevesebb, mint 72 könyvet olvastam el január és június között! Ez 25302 oldalt jelent. Őszintén szólva saját magamat is megleptem ezzel a teljesítménnyel, észre sem vettem, hogy ennyi alkotást vettem a kezembe. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy mind a 72 könyv levett a lábamról. Voltak mellényúlásaim is, de összességében elégedett vagyok a választásaimmal.


Januárban Guillaume Musso Holnap című regénye nyerte el leginkább tetszésemet. Csavaros történetvezetése és a fordulatos cselekmény teljesen elvarázsolt. Pamela Binnings Ewentől a Párizs királynője és Sarah J. Maastól A Föld és Vér Háza holtversenyben végzett februárban. Lehetetlenség összehasonlítani egy történelmi fikciót és egy fantasyt, annyira más stílusban íródtak. Mindkettő nagy hatással volt rám, de egészen más érzelmeket váltottak ki belőlem. Értékeléseimet az alábbi linkeken elérhetitek: https://gubbooks.blogspot.com/2021/04/parizs-kiralynoje.html és https://gubbooks.blogspot.com/2021/02/mitol-olyan-nagyszeru-crescent-city.html . Márciusban olvastam életem első retellingjét, ami nem más, mint Madelline Miller Akhilleusz dala című műve. A történet LMBTQ témája miatt is meghatározó volt számomra, ezelőtt ugyanis kizárólag hagyományosnak mondható romantikus könyveket olvastam. Gyönyörűen megírt könyv, a véleményemet ide kattintva olvashatjátok: https://gubbooks.blogspot.com/2021/03/akhilleusz-dala-vagy-inkabb-akhilleusz.html . Ashley Audrain könyve a Prológus által szervezett bookstagram tour keretein belül jutott el hozzám, amiért nem győzök elég hálás lenni. A szív sötétje az április hónapom fénypontjává vált, ha kíváncsiak vagytok, miért, olvassátok el ajánlásomat: https://gubbooks.blogspot.com/2021/04/egy-anya-vallomasa.html . Májusban Leigh Bardugo Hat varjú című kötete állt az élen. Engem is utolért az Árnyék és Csont őrület, ami a vadi új Netflix sorozat berobbanásának köszönhető, ezért kaptam kedvet egy újraolvasáshoz. Második alkalommal lehet, még jobban is tetszett a Hat varjú, mint első olvasásra. A karakterek nagyon közel kerültek a szívemhez, fantasy és kaland rajongóknak csak ajánlani tudom. Kulisszatitok: egyfolytában áradoztam róla itthon, és rávettem apukámat, hogy olvassa el :D nagyon tetszett neki is!! Júniusban Marissa Meyer Cinder című regényét mondanám kedvencnek. Úgy tűnik, bejönnek nekem a retellingek :) . A Holdbéli krónikák első részével már évek óta szemeztem, és úgy éreztem, hogy megkoronázom vele a nyaramat. Szégyen, hogy ilyen sokáig halogattam, most már értem, miért van odáig érte mindenki.

Ezeken a köteteken kívül még számos remek olvasmányélménnyel gazdagodtam, ha érdekelnek pár mondatos értékeléseim, a moly.hu oldalon nézzetek szét bátran a profilomon.

Remélem, ti is elégedettek vagytok a félévvel, alig várom, hogy még több könyvvel ismerkedjek meg 2021-ben! Zárásként vessetek egy pillantást a kedvenc bookstagramos képeimre, hiszen az olvasás mellett a blogon és az Instagramon is nagyon aktív voltam. Köszönöm, hogy itt vagytok velem, további szép évet mindenkinek!










Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Minden egy esküvővel kezdődik, majd minden egy esküvővel zárul...

Könyv a csodákról - Tökéletlen szentek

Olvasás 24 órán keresztül? - Readathon élménybeszámoló